torsdag 26 juli 2012

Videokamera på toaletten

 


Under senare tid har jag lagt märke till en sak som egentligen hänt under hela den tid jag bott i Jakobstad, jag har bara inte tänkt på det tidigare. Nästan varje gång som jag befinner mig på toaletten (oberoende tid på dygnet) för att uträtta mina behov  är det någon annan i huset som spolar, men det händer aldrig när jag är där för att använda spegeln. Nu har jag börjat misstänka att det är någon av mina grannar som har monterat upp en videokamera i min toalett för att följa med mina toalett besök. I jobbet har vi en s.k. "kackalista" för att se om klienternas magar fungerar som de ska. Så kanske någon av mina grannar har blivit orolig över att jag skall få förstoppning och därför känner att det är deras kall att hålla koll på mina "klöntar".


Jag är förstås väldigt tacksam över att mina grannar ställer upp för mig, för vem vet om jag en dag slutar hålla reda på mina bestyr själv och får förstoppning. För att underlätta för de som är så vänliga har jag börjat med en ny ritual varje gång jag går på toaletten. Först vinkar jag i spegeln, och sedan kikar jag ner i själva toaletten, ler och säger: Hej hej! Och sedan berättar jag vad jag tänker "släppa" dit. Eftersom jag inte vet var kameran finns måste jag prata med både spegeln och stolen, bara för säkerhets skull. Borde kanske också dela ut flyers i hela huset och tacka dem som håller koll på mig dagtid som nattetid.

Vad lär vi oss av detta? Håll reda på varandras bestyr så vet ni om era vänner håller på få förstoppning eller ej!

1 kommentar:

Anonym sa...

ahahahaha :D okej, jag dog just! du e underbar <3