tisdag 17 juli 2012

Har jag funnit Siv?


Har ni läst mitt tidigare inlägg "Google searchar Siv"? Om inte kan det hända att ni har svårt att fatt "poängen" i detta inlägg.

Som ni vet har jag lagt all min energi på att söka och söka efter vem den där Siv egentligen är. Blek som ett lik efter att ha legat inne vid datorn och sökt slutade jag vara desperat och satte stopp för allt sökande, men då plötsligt fann jag någon. Kan det vara Siv fastän hon inte vet att hon heter Siv på riktigt ännu? Jag vet inte ännu ifall det är hon som är min framtida barnafödare eller inte, men just nu känns allt så otroligt bra. Det underliga men samtidigt häftiga är att hon funnits där "mitt framför ögonen" på mig i flera år utan att jag lagt märke till henne just på detta vis. Plötsligt öppnades mina ögon och jag kunde se. Fast jag tror jag måste övertala henne att döpa sig till Siv någon gång i framtiden eftersom det var så hon skulle heta enligt den gamla damen.

Det största problemet är bara det att Casper har flyttat vidare och likaså hans hund korg. Vart skall jag nu lägga henne att sova? Jag har ju ingen plats att lägga henne när jag ska klia henne bakom öronen då hon skall börja sova. Kanske jag borde flytta hit min gamla kaninbur med lya så hon får sova där? Då har hon ju åtminstone en sovplats och någonstans att "klättra från" när hon blir befordrad. Tror det blir bästa lösningen. Så nu bär det hem till mor och far för att provligga buren för att se om den är tillräckligt bekväm att sova i. Förstår inte att JAG klarar av att kläcka dessa idéer. Är tydligen smartare än vad jag tidigare insett. Ja, så är det tydligen
Så här fin är inte min kaninbur

Vad lär vi oss av detta? Nu har jag kanske hittat min Siv!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahahah:D