fredag 3 augusti 2012

Dagens komplimanger

En äldre dam började prata med mig i dag och jag fick några komplimanger som jag bara måste dela med mig.


Damen: Du pratar så bra svenska så man skulle kunna tro att du e finländare
Jag: Jag är nog det
Damen: Så du har fått finländskt medborgarskap
Jag: Jo
Damen: Men det var ju bra.

Så länge denna konversation höll på blev jag bara rödare och rödare i ansiktet för att ja höll på dra av pga skratt, men jag kände att jag inte riktigt vill skratta henne rakt i ansiktet för det vore ju inte riktigt trevligt. Jag ångrar bara att jag inte hade henne att gissa varifrån jag kommer, dessutom undrar jag hur länge jag har väntat på att bli finländsk medborgare? Minns inte riktigt när jag skickade ansökan.

Om ni annars inte förstod vad som var komplimanger i denna diskussion så var de att jag pratar bra svenska och att jag ser lite mera exotisk ut än en vanlig finländare.

Vad lär vi oss av detta? Jag har tydligen väntat på att bli finländsk medborgare!

1 kommentar:

Unknown sa...

Du är väl inte Achmed för inget ;)