lördag 10 december 2011

Margit i globen

För ett år sedan var det jag och min kusin Fredrika som begav oss till Stockholm för att vara med för att kora Sverges Idol 2010. Resan blev så gott som perfekt och ett minne som jag aldrig kommer glömma. Vi träffade ett helt gäng underbara människor på den trippen, Blondie, Lambert, Farsan, Viktoria och många andra. Har varit sugen på att göra en kryssning igen som skulle bli lika bra, men har nu kommit fram till att vi skulle behöva göra en kryssning som slutar i kaos så vi skulle gråta glädjetårar när vi kommer hem. På så sätt skulle jag kanske sluta vara sentimental över förra årets resa och inse att det bara var en engångsföreteelse och kan inte upplevas igen. 



Egofoto före finalen

Planen var nog att vi skulle åka i år igen men F bestämde sig för att bli fattig studerande i stället för att åka dit igen, och jag ville inte åka dit ensam. Slutresultatet blev att jag skickade iväg Margit för att få uppleva stämningen i globen och förklara för Laila att hon kan glömma mig. Hon verkar inte förstå att jag inte längre vill ha henne och skickar mig en massa meddelanden hela tiden. Förstår att hon är ledsen, för vem vill inte ha en bit av Achmed? Men man måste väl ändå kunna släppa taget någon gång. Margit fick en underbar resa och jag har klarat mig utan meddelanden av L, men det är bara ett dygn sedan och det kan komma ännu. Men huvudsaken är att Margit hade kul och att Amanda vann.

Margit är på väg fram till Amanda och Robin

Vad lär vi oss av detta? Ibland måste man släppa taget!

1 kommentar:

kIIKUFIIKUS sa...

Haha DU e heilt FANTATISK. PUSS <3