tisdag 27 december 2011

Kurragöma och ett exploderande huvud

Här om kvällen när jag låg i min säng hörde jag när något började dunka i väggen. Jag kollade till sidan  och där stod Casper och glodde rakt in i hörnet medan han viftade på svansen som en galning. Började skratta för mig själv där jag låg för mig själv i sängen och tänkte att han säkert hade kallt om nosen, och därför måste stå i hörnet där det var 90 grader.


 
En stund senare stod han och tryckte sig efter väggen med nosen rakt in i väggen, då förstod jag att han ville leka kurragömma. Så Margit och Casper sökte efter nya gömmställen medans jag räknade till hundra. Casper (smart som han är) försökte krypa under bäddmadrassen men slapp endast dit med huvudet med kroppen fortarande på golvet, Margit var lite smartare och kröp in i garderoben. 
Sedan när jag var mitt upp i "sökandet" råkade C släppa lite luft. Smallen var så hård att han skrämde både sig själv och Margit, vilket resulterade att  båda hoppade till och M råkade komma åt en spik med huvudet och hennes balonghuvud exploderade. 
Tur i oturen var att är hon så uppblåst av all mediauppmärksamhet efter slottsbalen så hon själv fixade att blåsa luft i sitt huvud och är nu hel och fin igen. Men tror nog inte hon leker kurragömma med C igen.

Vad lär vi oss av detta? Lek inte med en hund som har dålig mage, det kan sluta olyckligt!

Inga kommentarer: