torsdag 29 september 2011

Mina vackra fötter

Ännu en Idol kväll lider mot sitt slut. Håller mig fortfarande smått till mitt förra utlåtande att killarna får det jobbigt i år, och tror att vi har sett årets vinnare eller tvåa i kväll. Finns ingen som kan mäta sig med Molly än så länge i startfältet, men det är en lång resa ännu och många kommer utvecklas! Har funderat sedan jag såg Molly första gången på audition vem det är hon påminner om, och i kväll kom jag på det! Hon är nämligen en blandning mellan fjolårets tvåa Minnah och en fd klasskompis i Vasa. Så då var det problemet löst och jag slipper ligga vaken hela nätterna långa och fundera på den saken. Eller.... Jag slipper ju inte mina sömnlösa nätter eftersom jag jobbar en hel del nätter och därför måste vara vaken, men den andra delen skippar jag.

(Molly och Andre [som gick vidare igår])

I går fick jag en väldigt ovanlig komplimang. En komplimang som jag aldrig tror jag kommer få höra igen, men det är ju bara att tacka och ta emot. Fick nämligen höra att jag har söta/fina fötter, och jag som har smått komplex för mina fötter. Där ser man! Varför ha komplex när det alltid finns folk som tycker att just det är vackert? Så nu sitter jag och smeker mina fötter vid datorn och är så nöjd över att de är så fina, samtidigt som jag försöker övervinna mitt största komplex. 


(Nej, det är inte mina fötter)

Vad lär vi oss av detta? Varför ha komplex, när andra tycker att det är vackert. Ingen är perfekt, så sätt vikten på det du är nöjd med istället för tvärtom!!

Inga kommentarer: