söndag 19 december 2010

Rune Snellman nya J.K. Rowling?

Nu är det redan en vecka sedan jag uppdaterat bloggen senast och mycket har hunnit ske på så kort tid. Faktiskt så mycket att jag inte kan ta upp allt i ett blogg inlägg, får väl göra en J.K.Rowling och dela upp i flera inlägg. Då måste jag väl börja första inlägget med en massa problem som senare löser sig i senare inlägg.

Saknar gänget från båten så otroligt mycket, som tur har jag, Fredrika och V nästan planerat in en ny kryssning redan. Eller i alla fall bestämt oss för att det kommer bli en kryssning till, bara ekonomin tillåter. Hoppas vi får kontakt med Lambert och Blondi snart så vi kan bestämma rese datum, och så vi kan berätta för dem att de skall på kryssning igen.

Har även tagit farväl av min klass på Vasa yrkeshögskola. Vi hade klassfest på tisdag med gräddfil i bastun. När fest arrangörerna hade varit och handlat till festen hade gräddfilen blivit lagd i frysen av misstag (?) och måste därför tidas upp i en 80 grader varm bastu. Så går det också att göra, men inget jag rekomenderar. Jag kommer även att sakna mina gamla klasskamrater, men som tur är det inte så långt att köra till Vasa för att hälsa på.


Vad lär vi oss av detta? Lägg inte gräddfil i frysen!

1 kommentar:

Sandra sa...

Vi saknar dig också! :)