lördag 19 november 2011

Blodigt golv eller urin i tvättkorgen

Jag bara måste dela med mig av något jag drömde en dag här i veckan när jag kom hem från nattskiftet.

Det utspelade sig hemma hos mamma och pappa, men i drömmarnas värld tillhörde huset en kompis familj. Vi var samlade ett gäng "pojkar" på spelkväll. Vi satt och samtalade och skojade samtidigt som vi spelade alla möjliga slags spel, alltså en riktigt lyckad kväll. Plötsligt började det spruta blod ur min näsa och det kändes som om det aldrig ville sluta. Sonen i huset blev helt förskräckt när det droppade blod på golvet, och nästan röt åt mig: "Gå till toaletten och släpp blodet i handfatet, mamma blir arg om vi blodar ner golvet". Då kläckte en annan kille ur sig något så fantastiskt som: "Så där blir det när tjock- och ändtarmen blir för fulla med blod att de måste tömmas. Då kan det börja spruta blod ur näsan". Jag ville ju också vara smått klyftig och tyckte "Det är inte tjocktarmen utan tunntarmen". Hur som helst om det nu skulle vara så att tjock-, tunn- eller ändtarmen behövts tömmas, skulle det väl ändå inte komma genom näsan skulle jag tro.

En stund senare kände jag att min urinblåsa började bli lite för liten och behövde tömmas, så jag frågade var toaletten fanns. Då visade han mig till tvättkorgen och sa att där får jag kissa. Jag fick alltså kissa på kläderna men inte droppa blod på golvet. Är det bara jag, eller tycker inte ni också att det är något som verkar konstigt här?


Vad lär vi oss av detta? Droppa för allt i världen inte blod på golvet, men det är helt okej att kissa i byket!

Inga kommentarer: