söndag 9 oktober 2011

Mitt fantastiska förhållande!

Ännu en vecka lider mot sitt slut. Sitter ännu en gång i mitt fantastiska jobb och försöker hålla ställningen här. När jag ändå skriver om veckor och som ni alla vet, åtminstone hoppas och tror jag ni vet att veckor till år. För två år sedan i oktober var jag på semester med en vän till Malta, och där köpte jag en bok av Peter Robinson som jag började läsa där. Först förra veckan kom jag genom boken, endast två år senare. Men som jag tänkte när jag köpte boken: "varför stressa när jag kan läsa den på två år?". Nu skall jag börja med nästa bok av samma författare (Gallows view), och om jag läser ½ sida per dag är den boken färdig läst om 616 dagar. Nästan 2 år. Så om sådär ca. 24 år har jag läst alla böcker av Robinson böcker jag har för tillfället. Fast de blir fler och fler med vad tiden går.


Förra boken fick uppleva 2 Idolsäsonger. Varför skulle jag då behandla dem olika? Jag menar själv har jag ju fått följa med 8 säsonger. Visa lite respekt människa! Tänk dessutom vilket bra förhållande jag kommer ha åtminstone 24 år framåt. En partner som inte tjatar emot och som går att slänga undan när man tröttnar på den. Ta en paus och veta att den/det/han ligger i bokhyllan och väntar. Far ingenstans. Tacka vet jag Peter Robinson som gett mig ett förhållande så många år framöver! 

Låten som snurrar på repeat på min dator för tillfället:

Vad lär vi oss av detta? Ja, jag vet inte. Kanske att det inte är bra att stressa?

Inga kommentarer: