tisdag 18 oktober 2011

Lingonveckan

Vad finns det att säga om Idol i fredags? Allt gick som förhandstippat när Denise åkte ut. Laila höll fortfarande ihop knäna, och klarade sig ännu en sändning utan att krysta ut barnet i golvet om det inte fanns någon barnmorska på plats som skulle ta emot när det kommer. Då skulle skvallerpressen ha något att skriva om. Nästa vecka åker Emil ut och sedan Linni om mina förutspåelser är korrekta.
Jag är lite förvånad över mig själv att jag inte har något mera att skriva om idol, men ibland överraskar man sig själv.

Om det är någon som saknar sin mens så behöver det inte betyda att ni är gravida, det kan lika bra vara att det är jag som farit iväg med den. Förra veckan fick jag ansiktet full av finnar (acne, inte hela finskspråkiga befolkningen) och då förstod jag vad som var på gång. Har fasat för när "blödningen" skulle bryta ut eftersom jag har en väldigt oregelbunden menstruaktionscykel, och därför väldigt svårt att räkna ut vilken dag den kommer. Så i kväll bröt det ut. Men eftersom jag bara har två hål där nere kommer det ut ur näsan i stället. Så nu har jag vandrat på här hemma med en tampong i vänstra näsborren, vilken tur att jag var väl förberedd.


Vad lär vi oss av detta? Hellre lite finnar på näsan än en svensk på ryggen

Inga kommentarer: