söndag 8 april 2012

Börjat släppa gaser

Nu skall jag göra ett nytt försök att komma igång med bloggandet. Förra gången jag slutade blogga var också i januari, det verkar vara en dålig månad att skriva i.

Här om dagen var jag till Kokkala med Fredrika för att bränna lite pengar. Vid H&M hittade jag en "lippis" som F övertalade mig att köpa. Dagen efter kommenterade en vän till mig att jag påminner lite om Sean Banan när jag har mössan. När jag då en stund senare kom hem stod det en man utanför min lägenhet med två små pojkar, de var kanske runt 3 och 5 år. Det var soligt så jag hade mina solglasögon på och jag lämnade på dem när jag steg ur bilen. När jag sedan gick från bilen hörde jag hur den äldre killen i extas ropade till sin far: " Titta! Sean Banan. PAPPA TITTA! DET ÄR SEAN BANAN!"
När jag hörde det höll jag på dra av, men fick bita mig i läppen för att inte börja skratta. Jag täcktes inte riktigt kolla dit men jag såg i ögonvrån hur pappan vände sig om och började flina stort, för han såg ju att det inte var någon banan som kom gående på Jakobstads gator.


Måste bara inflika hur mycket jag gillar mitt jobb där man kan få höra helt underbara kommentarer ibland. I kväll har jag fått höra kommentarer som: " Vad släpper du för gaser här då jag alltid börjar hosta när jag kommer hit?" och "Han ska ta mig till 7:e himlen". 

Vad lär vi oss av detta? Om ni tror att ni ser Sean Banan men samtidigt börjar hosta är det bara jag som släpper mina gaser!

Inga kommentarer: